Przejdź do treści Przejdź do stopki

Wycieczka do Ogrodzieńca – „Najpiękniejszy dzień w moim życiu…”

Wycieczka do Ogrodzieńca – „Najpiękniejszy dzień w moim życiu…”

Kamil ma 12 lat. Jest uczniem 5 klasy Szkoły Podstawowej nr 154, mieszczącej się w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym nr 6 w Krakowie przy ul. Niecałej 8. We wtorek 19 października jego oczy zapłonęły ogromnym blaskiem. To on wypowiedział słowa: „Dzisiaj jest najpiękniejszy dzień w moim życiu!” a jak to się zaczęło? …

Pandemia koronawirusa zamknęła nas w domach na wiele miesięcy. Nie oszczędziła również naszych szkolnych planów wycieczkowych, stąd gdy otrzymaliśmy propozycję wyjazdu na wycieczkę od Stowarzyszenia Bądźcie z Nami, w szkole zapanowała atmosfera ogromnej radości. Celem naszej podróży pragnęliśmy uczynić miejsce nie tylko piękne krajobrazowo, ale również takie, gdzie możemy się czegoś nauczyć.  Wszak to właśnie doświadczanie rzeczywistości i wizualizacja treści pozwalają naszym podopiecznym z wadą słuchu i afazją na zdobywanie wiadomości i umiejętności o otaczającym nas świecie. Park Ogrodzieniec wydawał się miejscem idealnym. Znajdujące się tam atrakcje takie jak Park Miniatur, Ogród Doświadczeń i górujące nad nimi ruiny zamku wzbudzały w nas nauczycielach nadzieję na przyjemną naukę w terenie. Dom Legend i Strachów miał trenować dziecięce umiejętności w pokonywaniu trudnych emocji, a Tor saneczkowy, cudowne dopełnienie nauki,  miał dostarczyć wszystkim rozrywki i mimowolnie ćwiczyć umiejętności społeczne.

Postanowiliśmy zabrać w tę niezwykłą podróż uczniów z klas IV – VII. Październikowa aura nas nie zawiodła. Podróż luksusowym autokarem firmy Wist przeszła nasze wszelkie wyobrażenia. Na miejscu powitały nas nieziemskie promienie słońca odbijające się w złotych liściach Jurajskiego Parku Krajobrazowego, okalającego ruiny zamku. Pierwszym punktem wycieczki był Park Miniatur. Tutaj oprócz podziwiania niezwykłych zamków znajdujących się na Szlaku Orlich Gniazd uczniowie mogli  poczuć się jak prawdziwi rycerze i popróbować swoich sił w strzelaniu z łuku. Następnie, podzieleni na małe grupki, zwiedzaliśmy Dom Legend i Stachów. Było dużo emocji, śmiechu i dobrej zabawy. Uczniowie mogli poznać historię Białej Damy i wielu innych legend związanych w regionem Polski południowej. Kolejnym punktem były zjazdy Torem saneczkowym. Warto zaznaczyć, że  uczniowie wykazali się ogromną odpowiedzialnością i rozwagą. Wzorowo dostosowali się do wskazówek instruktorów obsługujących tor i umiejętnie połączyli bezpieczeństwo z rozrywką. Ostatnim miejscem które odwiedziliśmy w Parku był Ogród Doświadczeń Fizycznych. Wszystkie znajdujące się tutaj urządzenia wzbudziły u dzieci ogromne zainteresowanie. Uczniowie z zachwytem poddali się niesamowitej przygodzie, dzięki której doświadczyli działania podstawowych praw fizyki. Przekonali się, że to, co na pozór wydaje się niemożliwe – staje się możliwe! To była niezwykła nauka i zabawa.

Na zakończenie tego niesamowitego dnia zawitaliśmy do Restauracji Jurajskiej znajdującej w centrum Ogrodzieńca. Przepyszny kotlet, frytki, surówki oraz domowy kompot dopełniły dzieła i w takich oto okolicznościach Kamil, po krótkim namyśle, wypowiedział słowa: „Dzisiaj jest najpiękniejszy dzień mojego życia!”

Brakuje słów, aby wyrazić naszą wdzięczność Stowarzyszeniu Bądźcie z Nami za ufundowanie tej fenomenalnej wycieczki. Pozostaje powiedzieć: DZIĘKUJEMY!, które oznacza radość, błyszczące oczy dzieci, niezapomniane wrażenia, wdzięczność, uśmiech, naukę, po prostu szczęście…